Методична
проблема:
«Професійна
спрямованість уроків математики»
У своїй професійній діяльності намагаюся дотримуватись
девізу:
«Перемагає той, хто бореться і шлях долає той, хто йде»
Професійне кредо -є пошук відповідей на питання:
- як підвищити якість навчання математики?
- як розвинути в учнів інтерес до предмета?
- як розвинути їх творчі здібності?
- як навчити учнів розуміти необхідність математики
для майбутньої професії?
- як залучити учнів до активного компетентного
спілкування?
- як сформувати в них впевненість у тому, що вони
можуть зробити те, про що мріють?
Мету
викладання математики визначаю так:
- забезпечити міцне і свідоме оволодіння системою
математичних знань, умінь і навичок, які потрібні для загального розвитку
учнів, для їх практичної діяльності в умовах сучасного виробництва, для
вивчення на достатньо високому рівні споріднених предметів (фізики, хімії,
креслення, спецтехнології, та ін.) і для продовження освіти;
- озброєння учнів науковими методами дослідження,
щоб вони могли практично в конкретних ситуаціях аналізувати різні твердження, явища, проблеми, виділяти з
них важливіші, систематизувати та класифікувати їх;
- розвивати логічне мислення учнів та їх просторову
уяву;
- розвиток в учнях культури мислення, формування
елементів колективізму при
розв’язанні спільних задач практичного характеру;
- виховання взаємоповаги, доброзичливості між учнями
і викладачем;
- виховання відповідальності, працелюбності,
чесності, принциповості у відношенні до себе і до всіх членів колективу групи;
- виховання
патріотизму, наполегливості та інших корисних рис характеру.
Провідними
принципами в моїй роботі є такі:
- діяльнісно – творчий;
- особистісний.
Основні
напрямки роботи – це особистісно-орієнтоване
навчання, активізація пізнавальної діяльності учнів, впровадження інноваційних
технологій у навчання і, звичайно, професійна спрямованість при вивченні
математики.
Ці напрямки роботи неможливо
відокремити один від одного. Вони тісно переплітаються і гармонійно
поєднуються, що дає можливість використовувати основний інструмент у роботі – творчий пошук.
Рівневий підхід до навчання, який я
реалізую, дозволяє залучити всіх учнів групи до виконання завдань на тому рівні
складності, який відповідає їх розумовому розвитку. З цією метою використовую
опорні конспекти, системи завдань випереджального характеру, ігрові ситуації,
рольові та дидактичні ігри, систему завдань з розвитку творчих здібностей
учнів. Практика показала, що в основу
сучасного уроку слід покласти принцип
діяльності, тобто організувати навчально-пізнавальний процес таким чином,
щоб забезпечити максимально можливу активність учнів при постійно діючому
зворотному зв'язку.
Ось чому я впроваджую особистісно-орієнтовану систему
навчання. На мою думку саме особистісно-орієнтоване навчання надає можливість
кожному учневі, виходячи з його здібностей, інтересів, ціннісних орієнтацій і
суб'єктивного досвіду реалізувати себе в навчальній діяльності.
Досягнення
цієї мети вбачаю в таких методах :
використання інтерактивних форм і методів навчальної діяльності, створення таких ситуацій на уроці, що дають змогу учням
виявити ініціативу, самостійність, творчість.
Математика – одна з основних
загальноосвітніх дисциплін, при вивченні якої учні ПТНЗ мають утруднення.
Одна із основних задач, яка стоїть
перед викладачем математики – подати програмний матеріал у цікавій, доступній
формі.
Здійснити навчання, яке максимально
наближене до особистісно-орієнтованого, дає можливість поєднати індивідуальну
та колективну форми роботи при організації навчального процесу в групах.
І, звичайно, «червоною ниткою» по
всім напрямкам роботи проходить професійна спрямованість уроків математики, що
дає учням підтвердження необхідності математичних знань у сучасному житті і для
майбутньої професії.
Кожний урок, кожна тема повинні
мати професійну спрямованість, і не штучний, а реальний зв'язок з життям, з
професією будівельника.
На уроках цієї мети я досягаю
завдяки різноманітним прикладам з професійною спрямованістю усного характеру,
задачам з професійною спрямованістю для всіх професій і, звичайно, відео
матеріалам, що демонструються на мультимедійній дошці для всіх будівельних
професій.
Кращою
формою організації роботи учнів на уроці вважаю
участь у діловій грі, де кожен учень розкриває свої здібності.
Для такого уроку характерною є
інформаційно-пізнавальна система навчання — оволодіння готовими знаннями, пошук
нових форм викладу, розкриття внутрішньої сутності явищ через гру, змагання або
нетрадиційні форми роботи з учнями, використання різноманітних дидактичних
матеріалів.
Дуже важливу роль у створенні
ситуацій зацікавленості відіграє мотивація учбової діяльності учнів.
Наприклад, ігрова ситуація, створена на уроці
геометрії за темою «Циліндр і конус. Властивості і площі поверхонь» мала таку мотивацію:
З математикою ми маємо справу
буквально на кожному кроці.
Один з найцікавіших її розділів – геометрія не є,
звичайно, виключенням.
З давніх-давен, біля входу до Академії Платона було написано «Та не
ввійде сюди ніхто з тих, хто не знає геометрії».
Геометрія була, є і буде постійною супутницею людини
на всьому шляху її розвитку, у всій її довгій, складній і цікавій еволюції.
Особливо хочу підкреслити роль
геометрії у будівництві. Тут вже кожна тема займає своє гідне місце і дає
представникам будівельної галузі такі знання, важливість яких важко переоцінити
і без яких неможливе оволодіння знаннями, необхідними для одержання професій,
які пропонує наше училище. Це стосується і вашої майбутньої професії
механізатора широкого профілю.
Тому сьогодні на уроці ми будемо
узагальнювати та удосконалювати знання по вивчених нами тілах обертання –
циліндру і конусу і покажемо тісний зв'язок цих фігур з життям і майбутньою
професією.
Тому тема нашого уроку : «Циліндр і
конус. Властивості і площі поверхонь».
(Учні
записують тему).
Головним епіграфом уроку будуть
слова математика Колмогорова:
«Елементарні знання з
геометрії або вміння користуватися буквеними формулами необхідні майже кожному
майстру або кваліфікованому робітнику»
А працювати ми сьогодні будемо під
девізом: «Хотіти недостатньо, треба
діяти!»
Підвищення ефективності навчального
процесу значною мірою можна домогтися, використовуючи сучасні інноваційні
технології, перетворюючи традиційний урок в інтерактивний. А проводити
інтерактивні уроки, звичайно, допомагають інтерактивні технології.
На своїх уроках я практикую сучасні
технології, практикую ігри з використанням інтерактивних технологій. Така
організація учбової діяльності на уроці дає можливість влаштувати комфортні
умови для реалізації принципу диференціації навчання, оскільки гарантує участь
кожного учня у тому чи іншому етапі уроку.
Особливу роль в цьому процесі
займають комп’ютерні технології з використанням мультимедійної дошки.
Ефективність їх важко переоцінити…
Комментариев нет:
Отправить комментарий