МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ



Методична проблема:
«Професійна спрямованість уроків математики»
У своїй професійній діяльності намагаюся дотримуватись

девізу: 
«Перемагає той, хто бореться і шлях долає той, хто йде»

 Професійне кредо -є пошук відповідей на питання:
  

- як підвищити якість навчання математики?
- як розвинути в учнів інтерес до предмета?
- як розвинути їх творчі здібності?
- як навчити учнів розуміти необхідність математики для майбутньої професії?
- як залучити учнів до активного компетентного спілкування?

- як сформувати в них впевненість у тому, що вони можуть зробити те, про що мріють? 
Мету викладання математики визначаю так:
- забезпечити міцне і свідоме оволодіння системою математичних знань, умінь і навичок, які потрібні для загального розвитку учнів, для їх практичної діяльності в умовах сучасного виробництва, для вивчення на достатньо високому рівні споріднених предметів (фізики, хімії, креслення, спецтехнології, та ін.) і для продовження освіти;
- озброєння учнів науковими методами дослідження, щоб вони могли практично в конкретних ситуаціях аналізувати  різні твердження, явища, проблеми, виділяти з них важливіші, систематизувати та класифікувати їх;
- розвивати логічне мислення учнів та їх просторову уяву;
- розвиток в учнях культури мислення, формування елементів колективізму при розв’язанні спільних задач практичного характеру;
- виховання взаємоповаги, доброзичливості між учнями і викладачем;
- виховання відповідальності, працелюбності, чесності, принциповості у відношенні до себе і до всіх членів колективу групи;
-  виховання патріотизму, наполегливості та інших корисних рис характеру.

Провідними принципами в моїй роботі є такі: 
- діяльнісно – творчий;
- особистісний.
Основні напрямки роботи – це особистісно-орієнтоване навчання, активізація пізнавальної діяльності учнів, впровадження інноваційних технологій у навчання і, звичайно, професійна спрямованість при вивченні математики.
Ці напрямки роботи неможливо відокремити один від одного. Вони тісно переплітаються і гармонійно поєднуються, що дає можливість використовувати основний інструмент у роботі – творчий пошук.
  
Рівневий підхід до навчання, який я реалізую, дозволяє залучити всіх учнів групи до виконання завдань на тому рівні складності, який відповідає їх розумовому розвитку. З цією метою використовую опорні конспекти, системи завдань випереджального характеру, ігрові ситуації, рольові та дидактичні ігри, систему завдань з розвитку творчих здібностей учнів.  Практика показала, що в основу сучасного уроку слід покласти принцип діяльності, тобто організувати навчально-пізнавальний процес таким чином, щоб забезпечити максимально можливу активність учнів при постійно діючому зворотному зв'язку. 


Ось чому я впроваджую особистісно-орієнтовану систему навчання. На мою думку саме особистісно-орієнтоване навчання надає можливість кожному учневі, виходячи з його здібностей, інтересів, ціннісних орієнтацій і суб'єктивного досвіду реалізувати себе в навчальній діяльності.

Досягнення цієї мети вбачаю в таких методах : використання інтерактивних форм і методів навчальної діяльності, створення  таких ситуацій на уроці, що дають змогу учням виявити ініціативу, самостійність, творчість.
   

Математика – одна з основних загальноосвітніх дисциплін, при вивченні якої учні ПТНЗ мають утруднення
Одна із основних задач, яка стоїть перед викладачем математики – подати програмний матеріал у цікавій, доступній формі.
Здійснити навчання, яке максимально наближене до особистісно-орієнтованого, дає можливість поєднати індивідуальну та колективну форми роботи при організації навчального процесу в групах.
І, звичайно, «червоною ниткою» по всім напрямкам роботи проходить професійна спрямованість уроків математики, що дає учням підтвердження необхідності математичних знань у сучасному житті і для майбутньої професії.
Кожний урок, кожна тема повинні мати професійну спрямованість, і не штучний, а реальний зв'язок з життям, з професією будівельника.
На уроках цієї мети я досягаю завдяки різноманітним прикладам з професійною спрямованістю усного характеру, задачам з професійною спрямованістю для всіх професій і, звичайно, відео матеріалам, що демонструються на мультимедійній дошці для всіх будівельних професій.

Кращою формою організації роботи учнів на уроці вважаю участь у діловій грі, де кожен учень розкриває свої здібності.

  

Для такого уроку характерною є інформаційно-пізнавальна система навчання — оволодіння готовими знаннями, пошук нових форм викладу, розкриття внутрішньої сутності явищ через гру, змагання або нетрадиційні форми роботи з учнями, використання різноманітних дидактичних матеріалів.
  

  
Дуже важливу роль у створенні ситуацій зацікавленості відіграє мотивація учбової діяльності учнів.
Наприклад, ігрова ситуація, створена на уроці геометрії за темою «Циліндр і конус. Властивості і площі поверхонь» мала таку мотивацію:
З математикою ми маємо справу буквально на кожному кроці.
Один з найцікавіших її розділів – геометрія не є, звичайно, виключенням.
З давніх-давен, біля входу до Академії Платона було написано «Та не ввійде сюди ніхто з тих, хто не знає геометрії».
  

Геометрія була, є і буде постійною супутницею людини на всьому шляху її розвитку, у всій її довгій, складній і цікавій еволюції.
Особливо хочу підкреслити роль геометрії у будівництві. Тут вже кожна тема займає своє гідне місце і дає представникам будівельної галузі такі знання, важливість яких важко переоцінити і без яких неможливе оволодіння знаннями, необхідними для одержання професій, які пропонує наше училище. Це стосується і вашої майбутньої професії механізатора широкого профілю.
Тому сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати та удосконалювати знання по вивчених нами тілах обертання – циліндру і конусу і покажемо тісний зв'язок цих фігур з життям і майбутньою професією.
Тому тема нашого уроку : «Циліндр і конус. Властивості і площі поверхонь».
(Учні записують тему).
Головним епіграфом уроку будуть слова математика Колмогорова:


«Елементарні знання з геометрії або вміння користуватися буквеними формулами необхідні майже кожному майстру або кваліфікованому робітнику»

А працювати ми сьогодні будемо під девізом: «Хотіти недостатньо, треба діяти!» 


Підвищення ефективності навчального процесу значною мірою можна домогтися, використовуючи сучасні інноваційні технології, перетворюючи традиційний урок в інтерактивний. А проводити інтерактивні уроки, звичайно, допомагають інтерактивні технології.
На своїх уроках я практикую сучасні технології, практикую ігри з використанням інтерактивних технологій. Така організація учбової діяльності на уроці дає можливість влаштувати комфортні умови для реалізації принципу диференціації навчання, оскільки гарантує участь кожного учня у тому чи іншому етапі уроку.
Особливу роль в цьому процесі займають комп’ютерні технології з використанням мультимедійної дошки.
   



Ефективність їх важко переоцінити…

Комментариев нет:

Отправить комментарий